Adobe MAX in LA is hét event van het jaar voor designers: 6 redenen waarom jij erbij had moeten zijn

Michael

Academy Manager

8 november 2018

Wat staat er in 2019 allemaal te gebeuren op designvlak? Samen met 14.000 andere ontwerpers kreeg onze Academy Manager Michael de nieuwste tips & tricks live te horen en te zien op Adobe MAX in LA. Ook de grote namen uit de sector waren aanwezig op dit event voor grafische vormgevers, webdesigners en ontwikkelaars eind oktober. Van ’s ochtends tot ’s avonds konden deelnemers luisteren naar inspirerende sprekers en zelf participeren aan boeiende labs. Op dag 1 werd bovendien alle nieuwe Adobe-software gereleaset.

Bekijk onze handige tutorials van de opvallendste nieuwigheden in Photoshop, InDesign en Illustrator.


Onze Academy Manager Michael geeft 6 redenen waarom jij erbij had moeten zijn.

 

1. Meet & greet met bekende designers

“Tijdens MAX krijg je de kans om je grote helden te ontmoeten. Een spreker die ik absoluut niet wou missen is Aaron Nace. Ik volg hem al jaren en hij is echt een voorbeeld voor mij. Aaron is de man achter Phlearn.com: een site met zeer kwalitatieve lespakketten over fotografie, Photoshop en Lightroom, die ook nog eens plezant zijn om naar te kijken. De sessie op MAX ging over compositing en was zeer leerrijk.”

 

“Een andere Aaron die ik zeker aan het woord wou horen is Aaron Draplin. Hij is een autoriteit op het gebied van logodesign en maakt echt iconische dingen. In zijn sessie had hij het specifiek over de vergissingen en fouten die hij gemaakt had. Wat mij zo aanspreekt in hem is zijn passie en bescheidenheid. Zo haalde hij veel meer voldoening uit een logo dat hij gratis ontwierp voor een hotdogkraampje dan voor een dikbetaald tijdelijk Nike-logo. Dit om de simpele reden dat iedereen dat Nike-logo meteen weer vergeten is, terwijl het leven van de hotdogverkoper echt veranderd is door Aarons logo: de man heeft nu een franchise met meerdere kraampjes.”

“Nog een designer die op mijn must-see lijstje stond is Lisa Carney. Zij is een pro als het aankomt op het ontwerpen van filmposters en boekcovers. Ik ben zelf een grote filmfan, dus ik was heel benieuwd naar haar sessie. En ik bleef niet op mijn honger zitten. Ze onthulde volledig hoe ze te werk gaat door haar Photoshop-creaties laag per laag te ontleden. Ze gaf hierbij ook veel nuttige tips.”

 

2.    Tips van pro’s

“Ik had me voorgenomen om tijdens het event eens echt buiten mijn comfort zone te treden. Ik ben zelf gespecialiseerd in Photoshop, Illustrator en InDesign. Video is niet meteen mijn core business, daar zijn mijn collega’s veel sterker in. Daarom heb ik onder andere deelgenomen aan de labs ‘From video pro to social maven’ en ‘Creating your first promo in After Effects’.

We kregen tips om betere video’s te maken voor sociale media met de nieuwe applicatie Premiere Rush, een heel nuttige en toegankelijke app voor marketing- en communicatiemedewerkers. Ook het lab over grafische overgangen in video’s, en over title sequences in series en films, was erg boeiend.

Iets wat mij vooral is bijgebleven is de tip om After Effects te gebruiken voor statische beelden. Bepaalde effecten kan je veel beter en eenvoudiger maken in After Effects dan in Photoshop. Zoals extra zonlicht in de achtergrond van een foto toevoegen.”

 

3. Sneaks van nieuwe features

“Tijdens MAX werden ook verschillende nieuwe experimentele features onthuld. Een feature die ik persoonlijk heel interessant vind is Project Fantastic Fold. Het gaat om een packaging plug-in waarmee je kapvormen zoals verpakkingen, doosjes en deurhangers in 3D kan vouwen. Zo zie je nog voor het printen of je designs wel matchen. Een andere sneak die ik de moeite vind is Fontphoria. Op basis van één letter of woord/zin kan deze technologie een volledig font genereren. De zaal ging echt helemaal wild bij de onthulling van deze sneak.”

 

4. Handgeschilderde reclame

“Naast het overvolle programma heb ik ook de tijd genomen om LA te voet te verkennen. Wat mij meteen opviel waren de gigantische advertenties die met de hand geschilderd zijn op de gebouwen. Erg indrukwekkend, zeker omdat dit telkens enorm veel werk moet gekost hebben.”

 

5.  Verbroederen met internationale collega’s

“Adobe MAX draait ook rond netwerken. Er heerst dan ook een hele sociale sfeer. Ik zette mij regelmatig aan een andere tafel om te socializen met heel uiteenlopende mensen. Ik zit al jaren op allerlei sites en fora en daar loop je die mensen gewoon tegen het lijf. Ook leuk is dat je tijdens het event met het developmentteam van Adobe kan gaan praten om vragen te stellen of aanvragen in te dienen.”

 

Onze Academy Manager Michael (tweede van links) met ex-collega en nu Adobe Senior Consultant Bart Van De Wiele (uiterst links), zijn technical assistants en Dimitri Stevens.

6. De goodies

Adobe en de partners zijn zeer gul met goodies. Je kan tijdens het event stickers, badges, boekjes, brooddozen en andere goodies verzamelen. Zoals deze ultracoole Adobe Dimension-sokken. Ook kan je leuke merchandise op de kop tikken van de sprekers zelf.

 

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!