De juiste medewerker voor de juiste job: hoe pakken we dat aan?

20 mei 2016


Hoe we er in slagen om onze klanten blij te maken en de juiste medewerker of freelancer aan de juiste job te koppelen? Een toverformule hebben we helaas niet, maar doorheen de jaren zijn we er wel in geslaagd om een methode te ontwikkelen die uitblinkt in eenvoud en zeer effectief is.


Stap 1

We beginnen met een goed gesprek

Om te beginnen luisteren we aandachtig naar wat je nodig hebt. Over welke opdracht gaat het precies? Over welke deadline spreken we? Minstens even belangrijk is dat we iets te weten komen over jullie bedrijfscultuur en het crossmediale team. Zo zorgen we voor de ideale match: niet enkel op technische kennis en expertise, maar ook op vlak van persoonlijkheid en ‘soft skills’.


Stap 2

We matchen jouw job aan de ideale man of vrouw

Zoals hierboven al vermeld: de ‘klik’ moet er zijn. In de eerste plaats is het belangrijk dat je iemand over de vloer krijgt die expert is in zijn of haar vakgebied. Of je nu iemand gevraagd hebt om een catalogus bij te werken, foto’s of afbeeldingen te retoucheren of ervoor te zorgen dat je webshop meer kopers aantrekt, wij staan er garant voor dat de technische kennis en achtergrond van het hoogste niveau is.


Stap 3

We maken duidelijke afspraken

Goede afspraken maken goede vrienden, zo zegt het spreekwoord toch. Voor de opdracht begint sturen we je dus een duidelijke prijsopgave. Daarin vermelden we precies wat de opdracht is, wie ze zal uitvoeren en tegen welk tarief. Ook eventuele extra’s, zoals de huur van een werkstation worden hier verduidelijkt.  

Stap 4

We evalueren voortdurend

Eens de Typografics-kracht bij jou op kantoor is begonnen evalueren we voortdurend en proactief. Zo kunnen we snel ingrijpen mocht het toch niet lopen zoals verhoopt én zijn we er zeker van dat jij een tevreden klant bent.

Wil je zelf weten hoe onze methode voor jou kan werken? Contacteer Caro op caro@typografics.be 


Geschreven door Caro

Sales Manager

Caro Mertens zorgt ervoor dat nieuwe klanten vlot hun weg naar Typografics vinden. Maar hét belangrijkste aspect van haar job is er over te waken dat zowel nieuwe als bestaande klanten blij zijn en blijven met de diensten en de service die Typografics levert. Verwacht je daarom regelmatig aan een mail, een telefoontje of een bezoek van Caro. Uiteraard op die momenten dat het jou past. In haar vrije tijd waagt Caro zich aan het muurklimmen of skiën. Lukt dat niet, dan is ze waarschijnlijk aan het kokkerellen.

Nog meer lezen?

Bekijk gerust onze andere blogposts vol toffe weetjes en nieuwtjes om up-to-date te blijven.