E-mailcampagnes done right: een kwestie van techniek

28 juni 2017

E-mailtemplates opmaken 

E-mailcampagnes blijven een populaire tool. Marketeers gebruiken e-mailings om hun content te verspreiden of promoties aan te kondigen. Maar voor webdevelopers en webdesigners is het niet altijd even simpel om een template te ontwikkelen die in elke e-mailclient vlot leesbaar is of in elke browser te openen is.

Volgens het e-book ‘2017 State of Email Workflows: How Marketers Plan, Build, Approve & Send Emails’, zijn er dan ook een aantal nieuwe trends te definiëren op vlak van development.

 

Focus op populaire clients

58% van de bedrijven kiest ervoor om hun bij de opmaak van e-mails te focussen op de meest populaire clients zoals Gmail en Outlook. Vorig jaar was dit slechts 47%. Dat betekent dus dat de ontvanger van e-mails ook mee moet met zijn tijd, want de oudste e-mailclients worden niet meer ondersteund. Een logische keuze, omdat het werk anders enorm tijdrovend is om een ontzettend klein deeltje van de markt nog te bedienen.   

Een goede zaak, want het betekent dat we onze klanten visueel krachtigere en mooiere e-mailings kunnen aanleveren.

 

Zelf coderen of uitbesteden?

Uitbesteden of zelf doen is een vraag waar veel bedrijven wakker van liggen. Eigenlijk is de oplossing simpel: heb je zelf de ervaring, de kennis en de tools in huis om een template te ontwikkelen, ga dan gerust aan de slag.

Een onervaren medewerker zal dan weer veel tijd nodig hebben en zal naar alle waarschijnlijkheid een aantal beginnersfouten maken. In dat geval lijkt het ons beter om toch een gespecialiseerde partij in te schakelen. Neem gerust contact met ons op, we bezorgen je graag een vrijblijvende offerte.

Wist je dat?

Nog een leuk technisch weetje: 76% van de bedrijven doet de CSS inline manueel. Dat kost je niet enkel veel tijd, de kans op fouten is ook huizenhoog. Zelf maken we uiteraard gebruik van een aantal tools die dit werkje snel en foutloos afhandelen. Dat soort ‘hacks’ drukt natuurlijk de kostprijs. Bovendien kunnen we zo garant staan voor de onberispelijke kwaliteit van de templates en de e-mails die we afleveren.

Geschreven door Andreas

Studio Manager

Andreas leerde op Sint-Lucas in Antwerpen om kunstig en conceptueel na te denken, maar het Adobe pakket kreeg hij onder de knie op Syntra Metropool in Antwerpen. Hij combineert dus uitstekend zijn technische kennis met creatieve ingevingen.

Zijn focus ligt op een goede communicatie met onze klanten en een knappe vormgeving, vaak ge├»nspireerd door het motto 'less is more'. Hij zal dan ook elke pixel onderzoeken tot het resultaat perfect is. Hij is planmatig ingesteld en is zo uitstekend geschikt om de planning in onze studio voor zijn rekening te nemen. 

Nog meer lezen?

Bekijk gerust onze andere blogposts vol toffe weetjes en nieuwtjes om up-to-date te blijven.