#GlowingGone, creatief aandacht vragen voor het klimaat
4 juli 2019
Glowing Glowing Gone
Een tijd terug riep Pantone het diep koraalroze Living Coral uit tot kleur van het jaar 2019. Het kleureninstituut liet haar inspireren door de natuur en uitte zo haar bezorgdheid rond de wereldwijde bedreiging aan koraalriffen.
De waanzinnig explosieve kleuren die koralen soms vertonen? Dat zijn noodkreten ... Een SOS die "wij kunnen de opwarming van de zee niet meer aan" schreeuwt. Een laatste keer gloeien om dan voor eeuwig te verbleken.
Dat koraalriffen verdwijnen heeft een immense impact op heel wat zaken, en dus zet Pantone samen met Adobe en The Ocean Agency een volgende stap in de vraag naar aandacht voor het klimaat: Glowing Glowing Gone.
Wat nog meer is, ook jij als creative kan je schouders zetten onder deze campagne. Hoofdrolspelers in dit verhaal: Glowing Blue, Glowing Purple en Glowing Yellow. Kleuren die niet toevallig als 2 druppels water lijken op de prachtig intrieste kleuren die koralen afgeven.


#GlowingGone Challenge
De #GlowingGone Challenge moet de campagne een virale flow geven. Fingers crossed dat het net zo een succes wordt als de Ice Bucket 🤞 ... Dit is alvast hoe jij een handje kan helpen:
- Check de briefing.
- Download de assets.
- Ga eens ferm uit je dak, er zijn geen beperkingen in creatie (WoW!).
- Deel je creatieve werk op Instagram en/of Twitter met de hashtag #GlowingGone + de @GlowingGone tag en help de klimaatboodschap zo te verspreiden.
- Doe dit voor 3 september 2019.
En dan?
Je werk krijgt exposure in de online Glowing.org galerij, de creators van de werken met de meeste impact ontvangen een Glowing Award én vooral: dankzij jouw creatieve spinsels strijd je mee tegen de opwarming van de aarde.
Creative community, go loco
Natuurlijk mag je de kleuren #0029fd, #9007f9 en #ffff05 ook buiten de #GlowingGone Challenge inzetten. Misschien past 1 van deze 3 wel perfect om wat extra punch aan je nieuwe logo te geven? Doe het voor jezelf én de aarde 💛🌍.


Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Geschreven door Seppe
Senior Grafisch Vormgever
Seppe studeerde Grafisch Ontwerp aan het VISO in Mariakerke en versterkte na afloop ervan de Typografics rangen. In zijn functie als grafisch vormgever is hij creatief, leergierig en bijzonder gemotiveerd. Hij voldoet zo helemaal aan de eisen van Typografics én die van onze klanten. Het leukste aan zijn job vindt hij de afwisselende opdrachten en klanten, zo wordt hij steeds weer uitgedaagd. Zijn sterke grafische skills combineert hij met open communicatie, bij Seppe weet je altijd waaraan en waaraf.
Seppe vindt inspiratie uit zijn stevig gevulde boekenplank of wat actiever op zijn skate- of snowboardplank. De natuur kan hem altijd verwonderen: sky above, earth below, creative mind within.