Het opleidingstraject van Afrodite Trevlopoulos, Creative Designer bij BD myShopi

Michael Buelens

Academy Supervisor

29 januari 2018

BD myShopi

Krijg jij regelmatig folders van de regionale supermarkt in de bus? Grote kans dat de bedeling gebeurt via BD myShopi. Je kunt hen ook kennen van de handige myShopi-app waarmee je de folders digitaal kunt raadplegen en je al je klantenkaarten kunt bijhouden op je smartphone. Daarnaast hebben ze heel wat creatieve activatie mogelijkheden die zorgen voor traffic naar je winkel, zowel in bricks als in clicks.

Afrodite Trevlopoulos: Creative Designer

Afrodite Trevlopoulos is de Creative Designer bij BD myShopi en volgde al een aantal opleidingen bij Typografics. Tijd dus voor een gesprek!

Afrodite: “Bij BD myShopi ben ik verantwoordelijk voor de grafische opmaak van alle interne en externe documenten. Dat gaat dan van salestools over productfiches tot mockups. Ook op vlak van employer branding hebben we het afgelopen jaar een heel traject afgelegd. Tot slot volg ik ook het drukwerk op.”

Een takenpakket om U tegen te zeggen dus, waardoor de nood aan efficiëntie en een slimme werkwijze groot is.

Afrodite: “Van opleiding ben ik journalist, maar mijn grote liefde is altijd wel grafische vormgeving geweest. Toen ik stage liep bij het blad Marie-Claire in Amsterdam keek ik altijd stiekem mee naar wat de grafische afdeling aan het doen was en dacht ik ‘dat wil ik ook doen’. Na wat rondzoeken heb ik dan besloten om een opleiding tot grafisch vormgever te volgen in Australië, waar ik werken en studeren combineerde.”

De Typografics-screeningtool: een handig instrument voor werkgevers

Met deze basisopleiding achter de kiezen solliciteerde Afrodite enkele jaren geleden bij BD myShopi. Een screening bij Typografics leerde toen dat ze creatief heel wat in haar mars had, maar dat een aantal technische aspecten nog wat bijgespijkerd moesten worden. Dankzij de gedetailleerde analyse wist Michael Buelens, Academy Supervisor bij Typografics, perfect welke pijnpuntjes aangepakt moesten worden. Zo werd een eerste opleiding volledig op maat samengesteld.

Afrodite: “Michael heeft mij gedurende twee dagen op bijzonder efficiënte manier bijgebeend op vlak van InDesign en Illustrator. Na afloop voelde ik mij veel zekerder van mijn zaak en kon ik ook echt zelf aan de slag. Drukklare files aanleveren was nu eenvoudig en als het toch nog eens misliep dan kon ik zelf nagaan waar de fout lag én die corrigeren.”

Een opleiding via FaceTime? Bij Typografics kan het! (En het werkt ook nog).

Een tweede opleiding volgde toen ik onze mascotte larger than life moest laten afdrukken. De file met vectoriële bestanden was verloren gegaan en ik moest zorgen voor een huizenhoog spandoek op de Meir in Antwerpen. Michael heeft mij toen via FaceTime stap voor stap uitgelegd hoe ik tewerk moest gaan, en het resultaat was zeker geslaagd.”

Adobe Spark voor marketeers op BAM

Toen ik merkte dat Michael tijdens het BAM-congres afgelopen december een Breakfast & Learn-sessie gaf rond Adobe Spark heb ik mij ook onmiddellijk ingeschreven. Met Spark Video kun je als marketeer zelf eenvoudig video’s maken en bewerken. En dankzij zijn tips heb ik voor BD myShopi een aftermovie gemaakt.”