Opinie: collega Brent over de re-brandig van Warner Bros
10 februari 2020
Een stijloefening toepassen op een icoon, da’s geen job voor beginners. Design studio Pentagram mocht zijn bewezen kunde loslaten op het befaamde schild van Warner Bros. Met ‘herkenbaarheid’ als prior op de briefinglijst, ging het logo door de vingers van hun getalenteerde ontwerpers.

Re-branding met herkenning
Om een optimale overstap te maken, werd ervoor gekozen het typerende Warner Bros schild te behouden. Het WB monogram kreeg vorm met een eigen font. Zakelijk, met leuke comic book twist. Een perfecte mix tussen serious business en plezier.


Het eerste beentje van de 'W' dat seemless overgaat naar de bovenste lus van de ‘B’, dat is een erg fijn detail.
Eenvoudig met fris blauw
De keuze voor blauw ligt helemaal in lijn met het trendkleur van het jaar, Classic Blue van Pantone. De eenvoud van het nieuwe Warner Bros logo zorgt voor veel toepassingsmogelijkheden, en maakt het gemakkelijk door te vertalen naar allerhande dragers. Een erg groot voordeel ten opzichte van het oude gedetailleerde logo.



Ook is er een versie van het logo met de vertrouwde gradiënt in het schild waar iedereen zo dol op was. Deze is perfect voor het logo op groot formaat, zoals op de bekende Warner Bros watertoren.



Well played, Pentagram 👏!


Geschreven door Brent
Crossmedia Designer
Er zijn mensen die altijd al wisten wat ze later wilden worden. Collega Brent is zo iemand. Zijn doop in het vak kreeg hij in het middelbaar, toen hij de richting grafische & digitale media volgde. Deze kennis werd verder vakkundig aangescherpt aan de Arteveldehogeschool, waar Brent afstudeerde als crossmedia ontwerper.
In het hoofd van 90’s kid Brent is het zelden stil, het lijkt er wel een non-stop feestje van ideeën. Hij is er dus de man voor om creatief strategisch met je mee te denken. Als crossmedia ontwerper voorziet hij je van video’s en visuals voor online, een complete branding of print lay-out. Daarvoor jongleert hij in Photoshop, Illustrator, InDesign en After Effects. Hij heeft een sterke technische bagage, die hij combineert met goede praktijkskills en een open-mind.
Ter ontspanning scheurt Brent graag rond met zijn longboard of inline skates terwijl britpop- en rockbands zijn smartphone oortjes domineren. Zijn creatieve ontwikkeling geeft hij vorm door te tekenen, verven of graffiti spuiten.