Sprokkels van het wereldwijde web

29 juni 2016

In deze rubriek brengen we je regelmatig een overzicht van relevante nieuwtjes uit de wereld van het www ...
Luchtig, kort en toch het lezen en weten waard!

Heb je zelf een tip? Mail ons op studioweb@typografics.be



1. Facebook herwerkt de ‘vind ik leuk’ knop

De inhoud van je website of je blog laten delen doe je makkelijk en snel door ‘social share’ buttons te plaatsen. Lezers hoeven dan slechts 1 keer te klikken om je artikel op hun eigen Facebookprofiel te laten verschijnen.
 
Volgens Facebook zelf wordt deze button wereldwijd elke dag meer dan 10 miljard keer gebruikt. Maar om nog meer verkeer en betrokkenheid te bereiken werd de afgelopen weken geëxperimenteerd met verschillende designs van de button. Tot nu toe werd de gekende Facebook-‘F’ gebruikt als logo. Maar na deze testperiode zal dit vervangen worden door het ‘duimpjes omhoog’ icoontje. Volgens Facebook zelf zorgt dit voor meer deel-acties.
 
Meer lezen? Dat doe je hier!


2. Twitter lanceert de app Twitter Engage

Ben je als bedrijf of ‘influencer’ erg actief op Twitter? Dan is er goed nieuws voor je! Met Twitter Engage app is het nu makkelijk geworden om je tweet-activiteiten te analyseren. Alle info over bereik, likes, mentions en retweets kun je nu op 1 plek consulteren. Je krijgt dus meer inzicht en bovendien hoef je geen belangrijke antwoorden van volgers of klanten te missen. Bovendien heeft Twitter erg zijn best gedaan om er een zeer gebruiksvriendelijke app van te maken. Blijkbaar zijn ze daar bijzonder goed in geslaagd.
 
De app is gratis te downloaden.
 
Meer informatie over de app vind je hier!


3. Muzli Design Inspiraton

Muzli? Nee, wees gerust: het gaat hier niet over een gezond ontbijt. Wel over een extensie die je toevoegt aan Chrome  of Safari en die je elke dag – naar keuze - een selectie aan designbeelden of tech posts voorschotelt. Kies je voor de ‘design’-functie, dan krijg je elke dag een selectie aan inspirerende posts, plaatjes en links. Maar ook podcasts of vlogs komen aan bod. Wie eerder geïnteresseerd is in technische praatjes kiest uiteraard voor de ‘tech’-functie. Ook dan krijg je dagelijks een overzicht van de meest spraakmakende nieuwtjes, tools en gadgets.

Kortom: met muz.li zijn dode momenten op kantoor of thuis nooit meer saai.


Geschreven door Andreas

Web Manager

Andreas leerde op Sint-Lucas in Antwerpen om kunstig en conceptueel na te denken, maar het Adobe pakket kreeg hij onder de knie op Syntra Metropool in Antwerpen. Hij combineert dus uitstekend zijn technische kennis met creatieve ingevingen. 

Zijn focus ligt op een goede communicatie met onze klanten en een knappe vormgeving, vaak geïnspireerd door het motto 'less is more'. Hij zal dan ook elke pixel onderzoeken tot het resultaat perfect is. Hij is planmatig ingesteld en is zo uitstekend geschikt om de planning in onze webstudio voor zijn rekening te nemen. 

Nog meer lezen?

Bekijk gerust onze andere blogposts vol toffe weetjes en nieuwtjes om up-to-date te blijven.