Sprokkels van het wereldwijde web
29 juni 2016
In deze rubriek brengen we je regelmatig een overzicht van relevante nieuwtjes uit de wereld van het www ...
Luchtig, kort en toch het lezen en weten waard!
Heb je zelf een tip? Mail ons op studioweb@typografics.be

1. Facebook herwerkt de ‘vind ik leuk’ knop
De inhoud van je website of je blog laten delen doe je makkelijk en snel door ‘social share’ buttons te plaatsen. Lezers hoeven dan slechts 1 keer te klikken om je artikel op hun eigen Facebookprofiel te laten verschijnen.
Volgens Facebook zelf wordt deze button wereldwijd elke dag meer dan 10 miljard keer gebruikt. Maar om nog meer verkeer en betrokkenheid te bereiken werd de afgelopen weken geëxperimenteerd met verschillende designs van de button. Tot nu toe werd de gekende Facebook-‘F’ gebruikt als logo. Maar na deze testperiode zal dit vervangen worden door het ‘duimpjes omhoog’ icoontje. Volgens Facebook zelf zorgt dit voor meer deel-acties.
Meer lezen? Dat doe je hier!

2. Twitter lanceert de app Twitter Engage
Ben je als bedrijf of ‘influencer’ erg actief op Twitter? Dan is er goed nieuws voor je! Met Twitter Engage app is het nu makkelijk geworden om je tweet-activiteiten te analyseren. Alle info over bereik, likes, mentions en retweets kun je nu op 1 plek consulteren. Je krijgt dus meer inzicht en bovendien hoef je geen belangrijke antwoorden van volgers of klanten te missen. Bovendien heeft Twitter erg zijn best gedaan om er een zeer gebruiksvriendelijke app van te maken. Blijkbaar zijn ze daar bijzonder goed in geslaagd.
De app is gratis te downloaden.
Meer informatie over de app vind je hier!

3. Muzli Design Inspiraton
Muzli? Nee, wees gerust: het gaat hier niet over een gezond ontbijt. Wel over een extensie die je toevoegt aan Chrome of Safari en die je elke dag – naar keuze - een selectie aan designbeelden of tech posts voorschotelt. Kies je voor de ‘design’-functie, dan krijg je elke dag een selectie aan inspirerende posts, plaatjes en links. Maar ook podcasts of vlogs komen aan bod. Wie eerder geïnteresseerd is in technische praatjes kiest uiteraard voor de ‘tech’-functie. Ook dan krijg je dagelijks een overzicht van de meest spraakmakende nieuwtjes, tools en gadgets.
Kortom: met muz.li zijn dode momenten op kantoor of thuis nooit meer saai.

Geschreven door Andreas
Studio Manager
Andreas is ons veelzijdig Studio gezicht voor web & print. Zowel op het vlak van design als development is hij geroutineerd door ervaring. En hij blijft dagelijks leren, vooral van het team waar hij mee samenwerkt. Zijn planmatige instelling maakt van hem de juiste man voor de job. In een project houdt hij bovendien van open communicatie, de sleutel om tot een pixelperfect resultaat te komen.