Typografics haalt 20.788,90 euro op voor KOTK

17 mei 2018

Typografics trok afgelopen hemelvaartweekend met 4 teams naar de 1.000 km van Kom op tegen Kanker in Mechelen. “In totaal hebben onze fietsers 4.000 km afgelegd en 20.788,90 euro ingezameld. We wilden met deze actie in de eerste plaats onze collega met leukemie steunen,” vertelt managing director Danny Mertens die zelf ook meefietste.

Danny Mertens (tweede van rechts)

“Ik kijk met een erg warm gevoel terug op de 1.000 km, ondanks de wat lagere temperaturen op donderdag en zondag. Je fietst tussen allemaal mensen die op een of andere manier wel met kanker te maken hebben. Ik vond het een onbeschrijfelijke ervaring om zoveel fijne mensen te ontmoeten en verhalen uit te wisselen.”

Ook grafisch vormgever Thomas blikt positief terug op zijn deelname. Thomas is bovendien een getraind fietser. Hij fietst regelmatig van Antwerpen naar Lokeren en terug om ter plaatse te gaan werken bij onze klant Publilux. “Hiernaast zit ik in twee wielerclubs en ben ik ’s avonds en in het weekend dan ook regelmatig aan het koersen.”

Vooral de ontspannen sfeer sprak hem erg aan. “Het was een aangename afwisseling om eens te kunnen fietsen zonder competitief element. Dit jaar was het ook een bijzondere editie, omdat we speciaal voor onze collega met kanker fietsten.”

Thomas Lagrange

Verbroederen met VRT-nieuwsanker Goedele Wachters.

Grote solidariteit onder de fietsers

“Donderdag en vrijdag was het parcours relatief vlak, maar zaterdag en zondag werd het een pak pittiger. Op een bepaald moment hebben fietsers uit onze teams zelfs anderen naar boven geduwd”, vertelt Bart Louis, die de vier volledige dagen meegefietst heeft voor Typografics. Ook VRT-nieuwsanker Goedele Wachters kruiste hun pad. “Je krijgt echt een band met de andere deelnemers. Tenslotte ben je daar allemaal met hetzelfde doel: kankeronderzoek steunen en mensen met kanker een hart onder de riem steken.”

Samen met Karl Vannieuwkerke en Imke Courtois.

Ook onze commercieel manager Caro (links) was present!

Onderweg kregen de teams ook veel steun van supporters. “Aan de bevoorrading en tijdens de middagstops werden we aangemoedigd door onze eigen supporters. Ook op andere plekken langs de weg doken regelmatig mensen op om te supporteren. Zoiets geeft echt enorm veel steun!”

Onze finance & office manager Kristel (rechts) kwam ook supporteren.

Op de laatste dag vond er een slotfeest plaats in Mechelen. “De aankomst was een enorme ontlading. We waren allemaal uiteraard stikkapot, dus erg lang hebben we het niet uitgehouden daar. Maar het was echt een fantastische ervaring, volgend jaar zijn we sowieso weer van de partij!”

Hoe zag het parcours eruit?

Elke ochtend om 7u45 fietste een deel van de teams van Mechelen naar een middagstad. 10 mei was dat Boechout, 11 mei Leopoldsburg, 12 mei Zottegem en 13 mei Harelbeke. In de namiddag keerden de teams na een pauze terug naar Mechelen. Sommigen fietsten één rit in de voor-of namiddag, anderen waagden zich aan een volledige fietsdag.

In totaal ging het om acht ritten van 125 km verspreid over de vier dagen. Dit aan een vooraf vastgelegde snelheid: gemiddeld 24, 27 of 30 km/u. Om de 30 km was er een plaspauze voorzien en na ongeveer 60 km vond de bevoorrading plaats.

Bekijk hier onze aftermovie van de 1.000 km voor Kom op tegen Kanker!

Geschreven door Danny

Managing Director

Toen Danny Mertens 25 jaar geleden begon met Typografics had hij nooit durven dromen ooit een bedrijf te leiden met meer dan 40 medewerkers. Maar vandaag is het wel zo ver. Hij studeerde in 1987 af als grafisch vormgever aan het Sint-Lucas Instituut te Brussel en is tot op vandaag zeer geïnteresseerd in typografie, beelden en kleuren. Met meer dan een kwarteeuw ervaring in de grafische sector heeft hij de evolutie van analoog naar digitaal van dichtbij meegemaakt.

Vandaag stuurt Danny Typografics in de richting van verdere groei zodat het bedrijf verder kan uitgroeien tot kenniscentrum voor bedrijven én crossmediale talenten.

Nog meer lezen?

Bekijk gerust onze andere blogposts vol toffe weetjes en nieuwtjes om up-to-date te blijven.