Typografics pakt uit met ‘smartbook’ voor marketeers

13 januari 2018

Of het nu gaat over offline of online communicatie, het is belangrijk dat het er goed uit ziet. Marketing managers en hun medewerkers weten als geen ander hoe belangrijk het is dat folders, brochures, e-mailings, websites er goed uitzien zodat ze het imago van het het merk kunnen versterken. Voor de uitwerking van hun ideeën en concepten doen ze beroep op grafisch vormgevers, zowel extern als intern.


Betere relatie tussen marketeers en vormgevers

Bij Typografics merkten we dat het voor marketeers niet altijd even makkelijk is om de grafisch of digitaal designer duidelijk te maken wat er precies verwacht wordt. En dat leidt natuurlijk tot frustratie, misverstanden en irritante vertragingen.

Om de communicatietussen marketeers en grafisch vormgevers of digitale designers vlotter te laten verlopen pakken we uit met een e-book. Daarin proberen we een brug te slaan tussen de wereld van de marketeer en die van de grafisch vormgever/designer.

Typografie en kleuren

In het smartbook krijgt de marketeer op een luchtige manier uitgelegd hoe je een geschreven boodschap kunt ondersteunen door middel van typografie. Zo begrijpen ze beter waarom hun vormgever kiest voor een bepaald lettertype of welke fonts meest geschikt zijn voor print of web.
 
En over smaken en kleuren valt niet te twisten, maar met het handige overzicht en praktijkvoorbeelden kies je op een gefundeerde manier een geschikt kleurenpallet uit.

Afmetingen en formaten

Marketeers die vaak beelden moeten laten opmaken voor sociale media of banners nodig hebben voor e-mailings of websites kunnen we blij maken met clevere checklists en een overzicht met de standaardformaten.

Grafische en marketingtrends voor 2018

Afsluiten doen we met een kort overzicht van de belangrijkste trends op grafisch en op marketinggebied. Zo schiet je als marketeer goed uit de startblokken voor een succesvol 2018.

Vul onderstaand formulier in en download jouw exemplaar vervolgens via de link.

Geschreven door Debby

Marketing Manager

Na haar marketingstudies in Gent startte Debby op de salesafdeling van een cosmeticabedrijf. Vervolgens ging ze aan de slag in reclamebureaus: eerst coördineerde ze een magazine en later werd ze account voor de marketingportefeuille. Later trok ze vier jaar alle marketingprojecten bij een retailer. Ze vult haar vrije tijd met avondschool Spaans, een festival, concert of film. In de zomer houdt ze van een terrasje, winteravonden vult ze met een spannend boek.

Nog meer lezen?

Bekijk gerust onze andere blogposts vol toffe weetjes en nieuwtjes om up-to-date te blijven.