Very Peri, de Pantone it-kleur van 2022
19 januari 2022
December levert hier altijd een overvol weddenschapsschaaltje op. De gooi naar het nieuwe it-kleur van Pantone is van de serieuze zaak onder onze makers. Het werd Very Peri, en daar zijn we hier very content mee.
Een stimulans voor de creativiteit
Als je het ons vraagt: laat Pantone 17-3938 zich maar uitleven in je visuele communicatie. De kleurcode laat zich in een omschrijving flankeren door termen als “dynamisch maagdenpalmblauw met een levendige violetrode ondertoon”. Als je nu nog niet zit te glunderen, staar dan even 10 seconden naar het prentje hieronder … Very Peri heeft je zo beet.

Het is trouwens voor het eerst dat Pantone een volledig nieuwe kleur creëert. Naar zeggen van het Amerikaanse kleureninstituut, draagt Very Peri de symboliek van een wereld in verandering. De uitgesproken hoop om af te rekenen met Covid-19, milieuproblemen, … Het geeft kracht en hoop.
Zo geef je Very Peri een plaats in je design
We moeten er niet omheen dollen, lilatinten waren tot nu de kleuren die voornamelijk als accenten in onze Adobe bib huisden. Maar met de goedkeuring van hét kleureninstituut laat het zich gerust als hoofdkleur neerzetten. Pantone werkte zelf 4 unieke kleurenpaletten uit waarmee je Very Peri alle eer aandoet.
1 Balancing act
Een complementair palet waarin warme en koele tinten elkaar ondersteunen en versterken. Very Peri is de meest wakkere in het gezelschap en injecteert levendigheid in je design.
2 Wellspring
De natuur voorop. Subtiele groentinten balanceren harmonieus met Very Peri.
3 The star of the show
Dit palet geeft Very Peri de allures van een rockster. Het zet zich in al zijn dynamiek af tegenover klassieke en neutrale kleuren als taupe. Voor verfijnde designs!
4 Amusements
Een plezier om naar te kijken. Dit vrolijk kleurenpalet heeft een spontaan karakter en moedigt speelsheid in designs aan.



De nieuwe Pantone kleur in jouw visuele communicatie?
Onze designvingers hebben er very veel zin in: magazines, websites, beelden voor op sociale media, brochures, animaties, … elke van onze makers heeft zijn specifieke talent. Je eerste aanspreekpunt is collega Sarah, die je in geuren en kleuren vertelt hoe Typografics jou precies kan ontzorgen bij de creatie van je visuele communicatie.

Geschreven door Julie
Senior Print & Motiondesigner
Julie heeft meer dan 10 jaar ervaring in de sector.