Aha! Zo maak je een sterk logo.
21 maart 2020
Een logo is een belangrijk huisstijlelement én krachtig marketinginstrument. Wie een sterk logo neerzet, weet impact te winnen bij z’n publiek. Onze designers houden zich bij logo ontwerp altijd aan 4 basisregels, zo weten we het beste te halen uit het herkenningspunt van je organisatie.
1. Hou het simpel
Met een logo toon je de essentie van je organisatie in 1 beeld, het laat je identiteit zien. Vertaal je bedrijfswaarden in het logo en hou het ontwerp simpel, skip de details. Denk ook aan schaalbaarheid: wie weet staat je logo straks in mini variant te blinken op je Instagram account, en lift het intussen in groot formaat mee met de vrachtwagens van je organisatie.
2. Creëer harmonie
Een harmonieus samenspel tussen kleuren, vormen en lettertypes zorgt ervoor dat er 1 geheel ontstaat. Dat is belangrijk om duidelijkheid te geven aan je publiek. Zij moeten in 1 oogopslag zien waar je organisatie voor staat.
3. Maak het tijdloos
Het basisidee van je logo moet robuust zijn, zodat het jaren meegaat. Details in je logo kan je natuurlijk aanpassen aan veranderende trends. Kijk bv. eens hoe Netflix meewalst op veranderingen.


4. Denk crossmediaal
Je logo moet zowel werken in print als op het web, maak dus verschillende variaties: een standaard logo, een logo met baseline, een enkel symbool uit het logo, ... Zo kan je crossmediaal puzzelen met je brand assets.

Een sterk logo voor je organisatie?
Vertrouw je ontwerp of redesign toe aan onze makers, visuele communicatie maken waar niemand kan naast kijken is helemaal ons ding.
Mail naar sarah.degendt@typografics.be voor inlichtingen of een offerte.

Geschreven door Seppe
Senior Grafisch Vormgever
Hobbies van Seppe zijn natuurfotografie en kamperen. Hij vindt het heerlijk om de weinige natuur die België nog rest te ontdekken met zijn wandelschoenen of kano.
Seppe heeft meer dan 5 jaar ervaring in de sector.