Onlangs onderging de helderblonde smaakbom Brigand een rebranding. Producent Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck schakelde Typografics als grafische partner in om het resultaat van dit boeiende proces in guidelines te gieten. Collega Brent tapte olijk van zijn vat vol ideeën, waardoor hij ook een display & de Brigand verpakkingen mocht ontwerpen.
Een nieuwe huisstijl, geen klein bier
De nieuwe huisstijl van Brigand oogt zoals je het bier best drinkt: fris. De opvallende identiteit van deze rebel der bieren capteren in een huisstijlgids, is van ontzettend groot belang. Dit gouden bijbeltje is immers de houvast voor medewerkers en designers om het merk consistent vorm te geven op elke communicatiedrager. Het gevolg is een visuele herkenbaarheid voor je consumenten, merkbeleving to the fullest. Brent gooide alle wapens om een sterke visuele identiteit uit te dragen samen: logo, fonts, kleuren, compositie, toepassingsmogelijkheden, …

De smaak te pakken
Als je een brandbook samenstelt, mag je je zowat laurieren tot merkkenner. Daarom schakelde Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck Brent ook in voor de uitwerking van een etiket & verpakkingsmateriaal. De Illustrator brouwsels van onze crossmedia designer tref je aan in het gangpad van de supermarkt.



Een beroep doen op ons team voor je visuele communicatie?
In team of alleen, bij jou op kantoor of bij ons, uitvoerend of conceptueel, ... er kan heel veel. Sarah trakteert je graag op een rondje sparren!
Neem direct contact op

Jill staat meteen voor je klaar!
Bel ons op +32 (0)52 41 45 65 of mail op jill.vanderpoorten@typografics.be
Mis geen enkele update!
Elke maand onze interessante nieuwsbrief voor marketeers en vormgevers ontvangen?
Schrijf je hieronder meteen in!