Ken jij de wearables van BlooLoc al? Ze detecteren position switches van een persoon of voorwerp in realtime. Hun indoor gps-systemen maken furore in de gezondheidszorg, de logistieke sector en op elke denkbare grote locatie. Sherlock Holmes maar dan digitaal! Voor het redesign van hun website klopte de scale-up aan in onze studio. Allesbehalve verdacht, want visuele communicatie sterker maken is onze kern.
"Typografics is de ideale grafische partner omdat je er terecht kan voor alle opdrachten. Of het nu gaat over animatievideo's, print, logo's, ... Ze hebben steeds de knowhow in huis om ondersteuning te bieden voor zowel grote als kleine projecten.", Sydney Truyens, Marketing & PR Assistant BlooLoc
Webdesign met duidelijke boodschap
Collega Sien kent de fijnste kneepjes van webdesign, ze navigeert doorheen Sketch als een kunstig rallypiloot.
“BlooLoc bezorgde me enkele webadressen om me te inspireren. Ze waren bv. fan van het verloopeffect, dus werkte ik een blauwe gradiënt uit voor in de header. Hun huisstijlkleur weeft zich verder doorheen het hele design, al voegde ik ook enkele nieuwe tinten toe. Zo heb je groen voor Healthcare, oranje voor Logistics en lila voor Large venues. Deze zijn bedoeld om de gebruiker gemakkelijk naar zijn sector te loodsen op de site. De kleuren komen daarnaast bv. terug in de filters voor de nieuwsberichten. De sitecontent kreeg bovendien ook een refresh: duidelijker met focus op de toepassingen in plaats van op techniciteit.”
Ontwerp van een herkenbare iconenset
Om de 3 sectoroplossingen van BlooLoc - yooBee care, yooBee eye en yooBee go - een onderscheidend karakter te geven, creëerden we 3 logo's. Man aan zet? Illustrator Jens.
“De term yooBee roept een hedendaagse look & feel op. Het boogje van de y zet zich doelbewust wat af van de letter, zo symboliseren we het draadloze van de producten van BlooLoc. Je ziet er misschien ook een smile in, positieve vibes. Voor de emblemen werkte ik met de grootste gemene deler over de sectoren waar BlooLoc actief in is: positie. In elk van de 3 elementen zit een location marker verwerkt, omgeven door een gradiënt.”
Door de expertise van Typografics worden alle projecten tot een perfect einde gebracht binnen budget & binnen de vooropgestelde deadlines. Ze begrijpen steeds de opdracht en stellen vragen waar nodig. Ook voor advies staan ze klaar.

Leg je visuele communicatie in onze handen
On- of offline, in onze studio of op jouw bureaustoel, een klein of groot project: onze makers sleutelen met veel enthousiasme aan de job. Het Typografics team laat zich samenstellen door 51 grafische profielen, met elk hun specifieke skills. Beginnen doe je bij Sarah, ze kent ons mensen vanbinnen en -buiten. Yep, onze eigenste Sherlock Holmes ;-).
Neem direct contact op

Jill staat meteen voor je klaar!
Bel ons op +32 (0)52 41 45 65 of mail op jill.vanderpoorten@typografics.be
Mis geen enkele update!
Elke maand onze interessante nieuwsbrief voor marketeers en vormgevers ontvangen?
Schrijf je hieronder meteen in!