A-Z magazine opmaak voor De Watergroep

Een remake van een personeelsmagazine, dat past nu eens helemaal in Jens zijn kraam. Met een halfvol waterglas diepte hij alle mogelijkheden uit tot een leesbaar en modern magazine.

Gemaakt door Jens

Senior Grafisch Vormgever & Illustrator


"In 2021 werden alle interne kanalen van De Watergroep aan een grondige restyling onderworpen via Typografics. We brengen voortaan alles onder één naam: WaterMakers. Het voordeel van Typografics is dat ze verschillende profielen in huis hebben, die je in elk proces verderhelpen. Van het ontwerpen van een passend logo, tot de opmaak van een compleet magazine. Dat laatste was de grootste vernieuwing.", schetst Karlien Premereur Teammanager communicatie De Watergroep

De remake van het personeelsmagazine past nu eens helemaal in Jens zijn kraam. Met een halfvol waterglas diepte hij alle mogelijkheden uit tot een leesbaar en modern blad.

Op basis van onze wensen ging vormgever Jens aan de slag en kwamen we tot een gloednieuw magazine, waar onze redactie, maar vooral alle watermakers echt fier op zijn.

Karlien Premereur Teammanager communicatie De Watergroep

Teamwork, scheelt een slok op de borrel

Het is een vaste gewoonte bij de start van elk nieuw project. Dan giet Jens zijn designerhoofd vol via Pinterest, Behance, Dribbble… Voor het logo van het “Water.Makers magazine” tikte hij ook collega Brent op de schouder, een geslaagde set-up om snel resultaat te scoren: een subtiel kwalitatief logo in de huisstijlkleuren van De Watergroep.

“Eens het logo er lag, startte ik met de cover en het binnenwerk om af te sluiten met de achterflap. Tijdens de ontwerpfase kijk ik vanuit de ogen van de lezer. Wat er nu ligt, is een minimalistisch magazine met toch best veel zetwerk. De huisstijlkleuren van De Watergroep weven de tekst aan elkaar, zonder een hoofdrol te spelen. De toevoeging van iconen geeft het drukwerk een speelser karakter. Bovendien worden de teksten afgewisseld met sterk beeldwerk, grote kleurrijke foto’s die de lay-out ademruimte geven.”

"Het ontwerp van het magazine gebeurde in een steeds evoluerende samenwerking, waarbij we elkaar stap voor stap beter begrepen. Daar waar bij het coverontwerp een tiktak aan feedback speelde, klokten we de achterflap meteen af. Dat kan enkel als je open communiceert met elkaar."

Jens, Senior grafisch vormgever, illustrator

Onze makers aan het werk zetten?

Welke vorm van visuele communicatie je organisatie nodig heeft, we hebben de skills in huis. Magazine, folder, explainer video, website, logo, nieuwe huisstijl… slide in de mailbox van Sarah en laat de bal rollen.

Benieuwd naar onze andere cases?

Bekijk hier de creaties van onze andere designers!

Neem direct contact op

Sarah

Sarah staat meteen voor je klaar!

Bel ons op +32 (0)52 41 45 65 of mail op sarah.degendt@typografics.be

Mis geen enkele update!

Elke maand onze interessante nieuwsbrief voor marketeers en vormgevers ontvangen?
Schrijf je hieronder meteen in!