Koffietafelboek met grafische effecten

Gemaakt door Jan

Print Manager



Na het succes van Sensualité® en Invictus® bracht AW vorig jaar Metamorphosis uit. “Hard to believe, soft to the touch” is de slogan van deze collectie die de optiek van harde materialen zoals cementtegels, beton en marmer combineert met de zachtheid van tapijt.

Dit jaar breidden ze de collectie uit met een tweede segment – Layers – dat de verschillende lagen van een tekening zichtbaar maakt op het tapijt.

Om het concept extra in de verf te zetten, koos Typografics samen met AW ook voor het principe “Hard to believe, soft to the touch”: we bedrukten de ene zijde van de hardcover met soft touch plastificatie en combineerden dit met spot UV-lak over de nerven van het marmerdesign voor een glanzend effect.

Op de andere voorkant van dit ‘turnover’ boek kwam de tekening die het Layers-tapijt kenmerkt, in dezelfde UV-spot. Ook de afwerking met kleur op snede, waarbij de zwarte rand van het boekje de blinkende nerven nog beter tot zijn recht doet komen, past volledig in het concept.

Koffietafelboek in luxueuze uitvoering

Om de lancering stijlvol te ondersteunen, ontwierp Typografics een luxe koffietafelboek als geschenk voor de klanten van AW. Als inspiratie krijgen zij het verhaal van Layers, dat getoond met prachtige foto’s in verschillende leefwerelden.

Door het samenspel van al deze grafische effecten, is het boek een ware eyecatcher, net alsof er een echte blinkende marmeren tegel op de koffietafel ligt.
Jan De Brabander

Dit zeer hoogwaardige werk weerspiegelt de sterkte van AW en is dan ook zeer gegeerd bij de klanten. Zo wordt elk moment rond de koffietafel een herinnering aan de creativiteit van AW.

Bekijk al de foto's van deze case

Benieuwd naar onze andere cases?

Bekijk hier de creaties van onze andere designers!

Neem direct contact op

Sarah

Sarah staat meteen voor je klaar!

Bel ons op +32 (0)52 41 45 65 of mail op sarah.degendt@typografics.be