ENGIE coronacommunicatie zorgt voor een warm weerzien

Toen telewerk de norm werd, gaf Tine vorm aan een brokje perspectief voor de ENGIE Groep: een Back 2 Work campagne voor alle gebouwen en sites in de BeNeLux.

Gemaakt door Tine

Senior Grafisch Vormgever


Tine haar interne energiemeter loopt al meer dan 10 jaar vol dankzij haar werk voor ENGIE. Pre-corona werd ze dagelijks in de Brusselse ENGIE Tower gemotiveerd door een verscheidenheid aan opdrachten, met focus op haar sterkte als grafisch vormgever: print. Toen telewerk de norm werd, gaf Tine vorm aan een brokje perspectief voor de ENGIE Groep: een Back 2 Work campagne voor alle gebouwen en sites in de BeNeLux.


#StaySafe@work in volle pandemie


“Deze campagne combineert sensibilisatie met activatie, en wordt gedragen door een toon van sympathie. Geen vingertjeswijzen, maar een positief hart onder de riem voor de werknemers. We doen dit samen en dragen zorg voor elkaar.”, schetst Tine. 

Deze insteek vertaalde zich o.m. in poppetjes met mondmasker én glimlach, een emoticon, zeepbelletjes, … Tine creëerde ook een #StaySafe@work label dat elke communicatiedrager kleurt. De hashtag werd vormgegeven op een zeepschuimpje, want veelvuldig handenwassen is nu eenmaal noodgedwongen een nieuwe wereldgewoonte geworden.


Zowel in de folder, affiches, bestickering, roll-ups, … is de huisstijl van de leider in energie en diensten heel herkenbaar. Het blauw/cyaan als primaire kleur in combinatie met zwart en het FF Clan font. “Voor de creatie van het beeldmateriaal gebruikte ik stockbeelden, die ik dan aanpas naar de look&feel van deze campagne. Ik werk hiervoor met InDesign, Photoshop en Illustrator.”, vertelt Tine. “De logistieke en building facility managers kregen een #StaySafe@work visibiliteitskit toegestuurd om zo de boodschap ter plaatse verder uit te dragen. De campagne werd heel goed onthaald. Niet alleen werden de 10-tallen administratieve gebouwen van coronacommunicatie voorzien, door de visuele sterkte werd ook heel wat signalisatie aangebracht op B2B werven van ENGIE klanten."

Tine haar werk vormde een kit die multi inzetbaar en zeer modulair was. Afhankelijk van het type gebouw, haar grootte en de functie konden de facility managers een kit samenstellen naar hun wens zonder de rode draad van de communicatie te verliezen. Elke element was apart inzetbaar maar vormde samen een coherent en activerend geheel. 

Sarah Van Keilegom, B2C Campaign Project Leader ENGIE

Er werd een corporate video gemaakt waarin de CEO van ENGIE de Back 2 Work campagne aftrapt. Het doet deugd om daarin je werk te zien.

Tine, grafisch vormgever

Geen game-over


Iedereen akkoord als we zeggen: corona, ga naar huis. Maar feit is wel dat onze onzichtbare vijand ons door de tijd meer leert. ENGIE voelde recent bv. de nood om ook richtlijnen te visualiseren voor fysieke vergaderingen, die per uitzondering worden toegelaten. “Met hoeveel mogen we samen vergaderen? Hoe groot moet de ruimte dan zijn? Ook deze vragen kregen een vertaalslag in de campagne. Corona blijft mijn agenda op een positieve en uitdagende manier vullen, ondanks ik net als de complete wereldbevolking snak om deze periode te vergeten., sluit Tine af.

Stroom onder jouw visuele communicatie?


Naast Tine staan er nog 40 andere makers klaar om je te verblijden met drukwerk, webdesign, advertenties, digitale content, … Zet een eerste stap in de richting van collega Sarah haar mailbox en de bal gaat zo aan het slingeren.

Bekijk al de foto's van deze case

Benieuwd naar onze andere cases?

Bekijk hier de creaties van onze andere designers!

Neem direct contact op

Sarah

Sarah staat meteen voor je klaar!

Bel ons op +32 (0)52 41 45 65 of mail op sarah.degendt@typografics.be