Logo & ad 'Marketer of the Year'

Gemaakt door Elke

Talent Trainer - Senior grafisch vormgever & Illustrator


Op 14 november 2018 wordt de marketeer van het jaar uitgeroepen door BAM en Trends. Typografics steunt deze awarduitreiking én mocht het logo en advertentie voor dit event ontwerpen. Via e-mail, bannering, direct mailing en advertenties worden kandidaten opgeroepen om zich in te schrijven.

Onze grafisch vormgeefster Elke ontwierp het logo en de advertentie in samenwerking met art director Bernd.

 

Advertentie - Marketer of the Year

 

Het gezicht in de advertentie is gedeeltelijk afgedekt. Dit om dé universele marketeer af te beelden. De marketeer van het jaar moet vooral over een goede portie durf en lef beschikken. Dat aspect heb ik visueel benadrukt door diagonale lijnen te gebruiken in contrast met het zeer geometrische logo.

Qua kleuren heb ik voor een kleurverloop met ‘zachtere’ kleuren geopteerd om de creatieve skills van marketeers te benadrukken. Ik heb bewust gekozen voor de combinatie van zwart/wit en kleuraccenten. Ik wou het geheel zo een eigenzinnig karakter geven.

 

 

 

Logo - Marketer of the Year

 

Voor het logo koos ik voor de font Gotham Black omwille van z'n no-nonsense geometrische stijl. 

Onderaan het logo zie je een lintje dat eigenlijk een spiegeling is van de binnenvorm van de M. Op die manier ziet het geheel eruit als een certificaat dat als een stevige vierkante vorm het logo draagt.

In het logo zie je hetzelfde kleurverloop met zachtere kleuren dat ook in de advertentie terugkomt.

 

 

Bekijk al de foto's van deze case

Benieuwd naar onze andere cases?

Bekijk hier de creaties van onze andere designers!

Neem direct contact op

Jill

Jill staat meteen voor je klaar!

Bel ons op +32 (0)52 41 45 65 of mail op jill.vanderpoorten@typografics.be

Mis geen enkele update!

Elke maand onze interessante nieuwsbrief voor marketeers en vormgevers ontvangen?
Schrijf je hieronder meteen in!