Collega Nora is een habitué bij NMBS. Voornamelijk voor de procurement afdeling zet ze de visuele communicatie op de rails. Interne presentaties, brochures, logo ontwerp, … een variatie aan opdrachten die haar grafische expertise uitdagen.
Een nieuw logo op het spoor
Om de interne communicatie kracht bij te zetten, zocht de procurement afdeling 2 logo’s: een algemeen én een logo voor het ‘How to buy’ project.
“De creatie staat met een eigen identiteit, die past bij de brand guidelines die NMBS toepast bij externe communicatie.”, vertelt grafisch vormgever Nora. “Het blauwe NMBS kleur was een evidente keuze, het is de speling met tinten die de onderscheiding maakt waar men naar zocht."
In beide logo’s werd procurement afgekort tot PRC. Voor het ‘How to buy’ project symboliseerde Nora het aankoopproces met een computermuis en winkelkar, deze iconen versterken bovendien de term ‘How to buy’ — afgekort als H2B — in het design.
“De logo’s maken de procurement afdeling nu in 1 oogopslag herkenbaar. Vooral in hun digitale communicatie zijn ze een vast grafisch element geworden.”, vertelt Nora.



Een nieuwe bestemming: supply chain
Nora mocht daarnaast ook halt houden bij de afdeling supply chain, ook daar lag de behoefte zich te differentiëren met een eigen logo.
"Een letterlijke vertaling van supply chain management is het beheersen van de toevoerketen, weten wat je moet bestellen en zorgen dat het er op tijd is. Die keten werd het symbool in het logo.”, verduidelijkt Nora.
Naar kleur en typo werd niet veel afgeweken van de branded guidelines, maar opnieuw speelde Nora met tinten om een eigen identiteit te claimen.



Ik werk graag voor NMBS, ik mag er mijn ding doen, projecten waar vaart achter zit, tof!
Een logo voor jouw merk?
Met meer dan 40 specialisten onder 1 dak loopt het ontwerp ervan als een trein. Stel je vraag aan collega Sara, ze omringt je met veel zorg en enthousiasme.
Neem direct contact op

Jill staat meteen voor je klaar!
Bel ons op +32 (0)52 41 45 65 of mail op jill.vanderpoorten@typografics.be
Mis geen enkele update!
Elke maand onze interessante nieuwsbrief voor marketeers en vormgevers ontvangen?
Schrijf je hieronder meteen in!