In samenwerking met ATA IT ontwikkelde Typografics een logistieke app. Vrachtwagenchauffeurs en koeriers kunnen er hun dagelijkse route mee consulteren, informatie over leveringen invoeren en problemen melden. De chauffeur heeft zo in realtime contact met de binnendienst zodat een snelle opvolging gegarandeerd is.

Het idee
Een gebruiksvriendelijke app voor chauffeurs
Met de app Delia4Driver wordt elke chauffeur door de dagelijkse route geleid en begeleid. Elke dag krijgt hij via een ‘pushmelding’ het bericht dat zijn route voor de volgende dag klaar is. Dat kan een vaste route zijn of een nieuwe route. De volgorde van leveringen en adressen is duidelijk aangeduid, zodat er geen vergissingen mogelijk zijn.
Voor de chauffeurs wordt verder de administratie tot een minimum beperkt. Via eenvoudige status-updates kunnen ze een levering als afgewerkt zetten of melden dat er problemen zijn opgetreden.

Wireframing
Design voor een specifieke doelgroep
Een goede app houdt rekening met de bijzonderheden van diegene die er mee aan de slag moet. Voor de gebruikers van deze logistieke app moesten we rekening houden met het feit dat het design simpel, duidelijk en bijzonder straightforward moest zijn. De buttons moesten groot genoeg zijn, zodat ze goed leesbaar en aanklikbaar zijn. Zo werd de hele flow logisch uitgetekend met de noden van de doelgroep in het achterhoofd.
Styleguide
Een moderne en hedendaagse look
De app zelf moest dan wel robuust en stevig zijn, voor de look opteerden we voor modern en hedendaags. Het lettertype hielden we strak, zakelijk en zonder overbodige tierlantijntjes. Het kleurenpalet is fris en helder.


User Interface
Een interface op maat
De app wordt uitsluitend op een iPad gebruikt, dus alle beelden en afmetingen zijn daaraan aangepast. Om de communicatie makkelijk en vlot te laten verlopen gebruiken we iconen en buttons met eenvoudige, korte woorden en begrippen die duidelijk leesbaar zijn.
Het resultaat
Altijd en overal verbonden
De app zorgt ervoor dat chauffeurs steeds in verbinding staan met de binnendienst. Die krijgt in realtime door wanneer een levering is afgehandeld. Ook zaken zoals routewijzigingen door verkeersproblemen of wegenwerken kunnen vlot gemeld worden.
Kan een levering niet doorgaan? Ook dan brengt de chauffeur met 1 simpele klik de mensen in de backoffice op de hoogte.
Bekijk al de foto's van deze case
Neem direct contact op

Jill staat meteen voor je klaar!
Bel ons op +32 (0)52 41 45 65 of mail op jill.vanderpoorten@typografics.be
Mis geen enkele update!
Elke maand onze interessante nieuwsbrief voor marketeers en vormgevers ontvangen?
Schrijf je hieronder meteen in!