Een State of the Art belevenis, ingepakt door Shari


Voor eindejaar doen we al eens graag een specialleke voor de meest geweldige klanten ever: die van ons. Dit jaar staken we onze oprechte dankbaarheid in een State of the Art campagne, we verzonden o.m. duotickets voor een tentoonstelling naar keuze. Onze makers knoopten er een stijlvolle grafische strik rond d.m.v. een uitnodiging en een dynamische landingspagina.

De State of the Art campagne vloeit voort uit onze missie om visuele communicatie steeds beter te maken d.m.v. state of the art tools en inzichten. We wilden onze klanten meenemen naar plaatsen waar onze makers ook inspiratie vinden om de lat steeds hoog te kunnen leggen. 

Caro, Managing Director & Marketing Manager

Carte blanche, de favoriete briefing van Shari

“De grafische uitwerking van de State of the Art campagne moest z’n titel alle eer aandoen. Ik mocht hiervoor afwijken van onze huisstijl, zo zie je in het design andere kleuren en fonts dan je van Typo gewend bent. In de uitnodiging kon je kiezen uit 4 tentoonstellingen. Elk van die 4 werd typografisch voorgesteld in de stijl van de desbetreffende kunstenaar. Ik heb hier ingespeeld op de huidige typografische trends met lettertypes.”

Shari, Senior Crossmedia Designer & Illustrator.

Altijd heel leuk om als ontwerper mee betrokken te worden en te mogen meedenken om tot een maximum resultaat te komen. Geweldig geamuseerd, ik hoop dat dit van de ontwerpen uitstraalt.  

Shari, Senior Crossmedia Designer & Illustrator

Differentiëring zit niet enkel in het design

Ook in de papierkeuze en het formaat wilde Shari het verschil maken. De reliëfdruk naar buiten geeft het printwerk een aparte uitstraling.

Een dynamische landingspagina

Op het moment dat het drukwerk van de persen vloeide, was collega Wouter aan zet. In de opzet van de State of the Art campagne was het immers de bedoeling dat de klant z’n duoticket online verzilverde. Wouter creëerde een landingspagina waar alle grafische elementen uit de papieren uitnodiging terug te vinden waren.

“Om de landingspagina dynamiek te geven, werkte ik met animatie, anker links en kleurvlakken om de verschillende tentoonstellingen op te delen. Ook mobiel wordt de landingspagina mooi weergegeven, daar ben ik best trots op.” Wouter, Crossmedia & motion designer.

Bekijk hier de landingspagina.

Benieuwd naar onze andere cases?

Bekijk hier de creaties van onze andere designers!

Neem direct contact op

Sarah

Sarah staat meteen voor je klaar!

Bel ons op +32 (0)52 41 45 65 of mail op sarah.degendt@typografics.be

Mis geen enkele update!

Elke maand onze interessante nieuwsbrief voor marketeers en vormgevers ontvangen?
Schrijf je hieronder meteen in!