Zet je merk op de kaart met je eigen magazine


In tijden van sociale media, blogposts en andere digitale media wordt vaak vergeten dat gedrukte media onmisbaar zijn om een merk te bouwen. Zeker als je een boeiend én uitgebreid verhaal wilt vertellen, is papier geduldiger dan de vluchtigheid van digitale media. Zo ontstond het idee om een eigen magazine voor Typografics te maken. Briefing: vertel wat Typisch Typografics is. Wat maakt onze aanpak en ons aanbod anders?

In ons eigen magazine lieten we de makers aan het woord: onze medewerkers die in tientallen bedrijven of in onze eigen studio visuele communicatie steeds beter willen maken. Een goed magazine maken is niet eenvoudig maar de impact is groot. Designer Axelle en CEO - maar nu even productiespecialist - Danny vertellen waarom en hoe een magazine een echt visitekaartje voor je merk en bedrijf wordt.

Gedrukte media zijn, naast digitale media, onze specialiteit. Wij hebben designers in huis, zoals Axelle, die de kracht van gedrukte media ten volle benutten. Want het concept, de layout, beeldkeuze en typografie moeten perfect op elkaar zijn afgestemd. Je moet de klant of prospect immers meenemen in je verhaal - van a tot z.

Danny

Als magazinemaker kijk ik uiteraard naar inspirerende voorbeelden. Hoe vertalen andere merken en bedrijven hun verhaal in een magazine? Wat zijn de trends in typografie, in content, in opmaak? Vervolgens ga ik aan de slag met het concept: wat is de insteek? Voor Typisch Typografics was dat: de makers van Typografics en de ondersteunde diensten leggen ieder zélf uit wat hun specifieke kwaliteit is en wat kenmerkend is voor hun aanpak. Het moest dus een heel menselijke, persoonlijke stijl worden. Mooie foto's, verhalen vanuit hun eigen ervaring: samen geven ze een goed beeld van de verscheidenheid in kwaliteit van Typografics.

Axelle

Klopt, en ik ben blij met het resultaat. Ik heb nauw samengewerkt met Axelle omdat voor een magazine de wisselwerking tussen design en productie heel belangrijk is. Elk detail moet kloppen dus we besteden veel aandacht aan kwaliteitscontrole in een vroeg stadium. Maar we leggen de lat ook hoog voor de drukker. Axelle had voor de cover een heel mooie subtiele diepdruk voorgesteld en dat moet je perfect voelen als je de cover vastpakt.

Danny

Ja, teamwork maakt bij een magazine ontwikkelen het verschil. Achterin zit bijvoorbeeld een tangramvorm die je kunt uitduwen om zelf creatief aan de slag te gaan. Dat moet dus perfect gedesignd en gedrukt zijn, anders is het effect weg. Gelukkig kan ik bij Typografics feedback vragen aan mijn collega's en zij brengen me dan weer op nieuwe ideeën.

Axelle

Dat is dus Typisch Typografics: samen gaan voor het beste resultaat.

Wil je een exemplaar ontvangen van Typisch Typografics? Stuur gerust een mailtje naar caro@typografics.be en wij sturen je het magazine toe.

Technische fiche 

Magazine Typisch Typografics 

Designer: Axelle Verhoustraeten / Danny Mertens


Formaat: 48 pagina's 6 pag cover

A4: 210 mm x 297 mm

Cover: 615 mm + rug x 297 mm

Papier: Binnenwerk: Lessebo Design 130 gr

Cover: Keaykolour Virgin Pulp Deep Black 350 gr

Bedrukking: 5/5 quadri + 1 PMS


Lettertype: Quiche Sans, Nobel, Baskerville

Bekijk al de foto's van deze case

Benieuwd naar onze andere cases?

Bekijk hier de creaties van onze andere designers!

Neem direct contact op

Sarah

Sarah staat meteen voor je klaar!

Bel ons op +32 (0)52 41 45 65 of mail op sarah.degendt@typografics.be

Merci!