We breiden onze creatieve strategische dienstverlening verder uit met Erik Goossens

18 oktober 2024

Life at Typo
Erik Goossens vervoegt Typografics

Als grafische partner zijn we continu op zoek naar groei. Daarom zetten we naast ons team van +75 designers een Creative Entertainment Officer, een nieuwe rol ingevuld door Erik Goossens.

Acteur, zanger, gastspreker, regisseur én marketeer: strak gevuld die agenda, maar dat is precies hoe Erik het wil. Een voet in de cultuurwereld en een voet in de zakenwereld. Business as usual wordt het wel niet, creatief en strategisch buiten de lijntjes kleuren passen Erik en Typografics beter. 

In gesprek met Erik en de Managing Partners Caro en Kristel.

Waarom is Erik een waardevolle toevoeging voor Team Typografics?

Caro en Kristel: “Erik is een geboren creatieve duizendpoot. Met zijn ervaring als marketeer, ondernemer, zanger en acteur kan hij ongezien snel schakelen tussen verschillende sectoren en inspelen op de noden van onze klanten.”

Erik: “Ik hou ervan om te motiveren en grenzen te verleggen, en dat is ook wat ik met Team Typografics voor ogen heb. Zowel individueel als samen groeien! Er ligt een sterk netwerk, crossmediale expertise en jarenlange ervaring voor ons: dat kan dus alleen maar vuurwerk opleveren. Mogelijkheden zien vanuit alle hoeken, binnen de lijntjes kleuren… maar vooral ook daarbuiten.”

Hoe zien jullie de toekomst met elkaar?

Caro en Kristel: “Erik is er echt geknipt voor om samen met het team onze visuele communicatie naar een strategischer en creatiever niveau te tillen. Deze behoefte voelen we steeds sterker bij onze klanten. Voor print, digital en video zijn we benieuwd naar zijn unieke invalshoek. We hebben alle vertrouwen in een mooie toekomst samen.”

Erik: “Ik zal bijdragen aan het verder uitbouwen van een creatieve strategische dienstverlening voor onze klanten. Ik kijk ernaar uit om elkaar eerst beter te leren kennen en elkaars ritme te vinden, zodat we tot een flow komen waar iedereen sterker van wordt. We willen genieten van elkaars talenten en verwezenlijkingen.”

Van Studio Herman Teirlinck in ’86 tot de Typografics Studio vandaag: is de cirkel rond?

Erik: “Het is opmerkelijk hoe dicht cultuur en de zakenwereld bij elkaar liggen. Ik zie mijn rol binnen Typografics dan ook helemaal zitten. Het aanstekelijk enthousiasme van Chris De Paepe – met wie ik al talloze projecten realiseerde – overtuigde me 100%. Ruim anderhalf jaar terug startte hij zelf bij Typografics als Audiovisual Specialist, met als doel motion en video binnen de organisatie meer slagkracht te geven. Ik leerde zo als klant een merk kennen met een sterk DNA, uitgesproken ambitie en duidelijke groeivisie. De bal ging aan het rollen, en inmiddels kleeft de titel Creative Entertainment Officer aan mijn naam. Met daarbij vooral véél zin om samen horizonten te verkennen.”

Portretfoto Erik

Een sterk DNA, uitgesproken ambitie en duidelijke groeivisie.

“Ik leerde zelf als klant bij Typografics een merk kennen met een sterk DNA, uitgesproken ambitie en duidelijke groeivisie. De bal ging aan het rollen, en inmiddels kleeft de titel Creative Entertainment Officer aan mijn naam. Met daarbij vooral véél zin om samen horizonten te verkennen.”

Erik

Creative Entertainment Officer