The JAVA Coffee Company

Design wagenbestickering voor The JAVA Coffee Company

Packshots
Videography

JAVA Coffee first, design second. Als grafisch vormgever is het essentieel je in te leven in je klant. Coffee lover Peter creëerde in het gezelschap van een kopje zacht geluk de nieuwe wagenbestickering voor The JAVA Coffee Company. 

Een vers gebrande branding in het straatbeeld

“Recent onderging The JAVA Coffee Company een revitalisering van hun merkidentiteit. Het logo kreeg een frisse eigentijdse update en er werden 2 nieuwe huisstijlkleuren aan het brandbook toegevoegd: fris groen en floraal geel. Die identiteit wordt nu druppelsgewijs geïmplementeerd op de verschillende on- en offline platformen van The JAVA Coffee Company. De Belgische koffiebranderij gaf me o.m. de opdracht de bestickering van hun wagenpark te ontwerpen”, Senior Crossmedia Designer Peter.

“Prioriteit lag bij hun elektrische Volkswagen ID Buzz, waarmee de The JAVA Coffee Company technici de weg op gaan. Dit opvallende voertuig trekt al aandacht met zijn retrodesign in een moderne twist, en ook de wagenbestickering mocht iets extra krijgen. Ik stelde de klant 2 opties voor: een volledig zwart ontwerp en een design waarin we de nieuwe huisstijlkleuren groen en geel combineren. We hakten de knoop door op het ontwerp waarin we de twee nieuwe huisstijlkleuren harmonieus samenvoegen, een volledig terechte keuze.”

“Onze recente soft rebranding brengt heel wat projecten met zich mee. Van het kleinste visitekaartje tot The JAVA Coffee Company’s eerste full-electric Volkswagen ID Buzz. Het iconische retrodesign deed ons meteen dromen! Peter heeft die dromen vertaald naar een ontwerp. De techniekers die met de busjes rijden, voelen zich intussen echte VIP’s. Onderweg worden ze vaak enthousiast toegewuifd en zelfs aangesproken over onze koffie!”, Romina Vanderhaegen – Content Marketeer bij The JAVA Coffee Company.

Van concept tot realisatie

“Ik werkte de creaties voor de wagenbestickering eerst uit in mockups. Zo kregen alle stakeholders een helder beeld van het eindresultaat. De beletteringsfirma ontving vervolgens printfiles, waardoor een vlotte uitrol werd gegarandeerd.”

“Met Typografics als grafische partner heb ik er een collega bij die dezelfde taal spreekt. Zo komen we al ping-pongend samen verder dan wanneer je alleen op een project werkt. Naast frisse energie van een grafische sparring partner brengt Typografics mij mentale rust. Ik kan werkuren uitbesteden aan een vaste designer die ons merk intussen kent, hierdoor halen we onze uitdagende planning”, Romina Vanderhaegen – Content Marketeer bij The JAVA Coffee Company.

Naast frisse energie van een grafische sparring partner brengt Typografics mij mentale rust. Ik kan werkuren uitbesteden aan een vaste designer die ons merk intussen kent.

logo the java coffee company

Romina Vanderhaegen
Content Marketeer

Held van de case

Portretfoto Peter

“Het blijft altijd een boeiende uitdaging om een esthetisch aantrekkelijk ontwerp te creëren voor wagens, niet elke huisstijl leent zich hiertoe. The JAVA Coffee Company heeft alle elementen in huis voor een geslaagde creatie.”

Peter

Senior Crossmedia Designer