De Schommel

Een rebranding voor 100 jaar De Schommel

Logo
Rebranding
UI design
UX design
Rebranding CKG De Schommel

De Schommel ondersteunt vanuit Averbode, Leuven en Tienen gezinnen bij opvoedingsproblemen. Ze bestaan intussen 100 jaar en dat mag gezien worden met een nieuwe branding.

“Linguineo speelde Typografics als crossmediale partner door aan De Schommel. Vanuit m’n expertise met corporate identity nam ik de klant bij de hand. Wie, wat, hoe… met de juiste vragen boekten we snel resultaat. Het werd een uitermate vlotte samenwerking,” Bram, Senior UX/UI Designer.

In de startblokken met een vers logo

“De corporate identity werd gefaseerd aangepakt. Ik stelde heel wat vragen en kreeg heel wat info terug. Uit het verhaal van de klant kwam de grootste inspiratie. De Schommel staat voor ‘liefdevol verbinden’ en dat wilde ik graag doortrekken in elk ontwerp, te starten met het logo.”

“In het logo combineerde ik een schakel (= verbinden) met een hart (= liefdevol). In de witruimte vormen ze samen de S van De Schommel. Onder het logo hangt een laagdrempelige no nonsense baseline. De blauwe kleur staat voor vertrouwen, het roze voor zachtheid.”

Bepalen en doortrekken van de nieuwe huisstijl

“Na het bepalen van kleuren en fonts volgde de verdere uitwerking. Standaard dragers (foldermap, stickers, bedrijfskaartjes…), POS-materiaal, gadgets, gevelbelettering, mail templates … visuele communicatie zit in ferm wat assets en die nam ik allemaal onder handen. Het drukwerk werd daarbij begeleid door onze collega Print buyer Stefaan.”

“Specifiek voor het 100-jarig bestaan van De Schommel creëerde ik nog een videopresentatie. Nadien stelde de klant ook de vraag voor een nieuwe website te zorgen. Hier startte ik met een analyse, gevolgd door wireframing en design.”

Rebranding CKG De Schommel

Al mijn expertise in de weegschaal

“Of in de schommel. Super fijn dat voor dit project een beroep werd gedaan op zowat al mijn grafische kennis. Er zat ook een uitgebreid adviserende rol in, die heb ik met beide handen aangepakt. Ik start een opdracht telkens met open oogkleppen en stel me flexibel op. Het voelt goed om multi inzetbaar te zijn.”

De samenwerking verliep vanaf het eerste gesprek bijzonder goed. Hij voelde goed aan wie wij waren en wat wij zochten. Het is een topper, zowel op professioneel als persoonlijk vlak.

Logo De Schommel grijswaarden

Anne Degroof
Directeur Financiën

Held van de case

Portretfoto Bram

“Elk deel van dit project heb ik met even veel passie aangepakt. Dat je logo ontwerp nadien voor de pers onthuld wordt op een sokkel in Carrara marmer… dat geeft toch een goed gevoel.”

Bram

Senior UX/UI Designer