Foodbag

Foodbag, communicatie die goesting geeft.

Brochure
Foodbag magazine 2022

Als dé Belgische maaltijdbox leverancier een visje uitgooit over hun visuele communicatie, zeg je volmondig JA. Met véél goesting ontwierp Peter een kraakverse Foodbag brochure voor alle nieuwe Foodlovers.

Een magazine om in te bijten

Daar diende Peter zijn tanden in te zetten. Het belandt in de box van wie voor de 1ste keer Foodbag bestelt. Het magazine toont o.m. het gezicht van de chefs en lokale leveranciers, stelt de Foodbag kookstijlen en de hele werking voor … Veel input, maar nog geen huisstijl.

“Het wit, zwart en groen waar Foodbag mee werkt zette ik als key colors in het magazine. Qua fonts zorgt de afwisseling met Italic voor een speelse en happy stijl. Full picture beelden grijpen de aandacht, en illustraties zorgen ervoor dat je je niet gaat vervelen.”, aldus Peter.

Al deze elementen samen zorgen voor een magazine dat gemakkelijk doorbladert en waar je goesting van krijgt: om te koken, te eten én om Foodbag lover te worden.

Nog meer op het menu

Naast een magazine mocht Peter ook de hand leggen aan 2 flyers en een postcard. Hiervoor bracht hij 2 stijlen samen, die van 15gram en Foodbag. Iets van dekseltjes en potjes, de visuele match tussen beide merken zit helemaal goed.

Peter en Foodbag matchen goed. Hij begreep heel snel hoe onze brand visueel vertaald diende te worden.

Logo Foodbag

Bram Elewaut
Head of Marcom

Held van de case

Portretfoto Peter

“Aan de slag gaan met een huisstijl die eigenlijk nog geen huisstijl is, da’s mijn ding. Aftoetsen tot waar je kan gaan en samen met de klant een magazine neerzetten waar je met de lach doorbladert.”

Peter

Senior Crossmedia Designer