Hoe All Colors investeert in haar team dankzij Vlaams Opleidingsverlof

Layout
Videography
all-colors-of-communication

Als onze mensen groeien, groeit het bedrijf mee!

Het grafisch team van communicatiebureau All Colors of Communication startte begin 2024 aan een Academy opleidingstraject, en combineert daarvoor het Vlaams Opleidingsverlof met de kmo-portefeuille. “Fijn dat grafische opleidingen binnen de regeling van Vlaams Opleidingsverlof vallen. Met de continue veranderingen in software en de opkomst van artificiële intelligentie zijn dergelijke opleidingen niet alleen voordelig voor bedrijven, maar ook voor de economie als geheel.”, geeft Laurens aan.

Laat ons maar meteen kleur bekennen: we zijn geen absolute vreemden

“Klopt! Toen de behoefte voor grafische opleidingen hier ter sprake kwam, moesten we niet lang nadenken. We werken namelijk al enkele jaren samen met de consulting dienst van Typografics.”, vertelt Laurens.

“Meer nog, aan de start van mijn loopbaan heb ik zelf een jaar meegedraaid bij Typografics … dus ja: we go way back.”, vult Ruud aan. “Wat daarnaast in het voordeel spreekt van Academy is het brede opleidingsaanbod. Binnen het grafisch team van All Colors of Communication zit je met technische versus creatieve profielen, hun opleidingsnoden liggen dus wat anders en daar speelt het aanbod heel goed op in.”

“De opleidingen spelen in op de hedendaagse grafische noden, ik denk bv. aan ‘Starten met AI’. Ook in algemenere software opleidingen is Academy helemaal mee met nieuwste ontwikkelingen.”, vult Laurens aan.

Horen we tussen de lijnen: All Colors is blij met de stap richting Academy?

“Wel, het was best een grote stap om extern grafische trainingen te volgen … maar ook als ‘kleine’ kmo moet je soms lef durven tonen. Voor ons ligt de workload gewoon te hoog om zélf trainingen te plannen, organiseren en uitvoeren. Academy beheert de planning en verlicht onze HR/administratie, terwijl werknemers de vrije keuze kregen om hun eigen traject bij Academy uit te stippelen. Dat werkt voor ons perfect!”, vertelt Laurens.

“Via zelfstudie kan je jezelf wijzer maken, maar je mist toch veel zonder een deftige opleiding.”, zegt Ruud

Intussen tikt de klok een half jaar verder, nog steeds happy Academy vibes?

“De algemene indruk van onze mensen is zeer positief, omdat de kennis en kwaliteit van de trainers erg hoog zijn.”, geeft Laurens aan. “Als communicatiebedrijf geloven én investeren we in onze mensen. Als zij groeien, groeien wij. En dat is de échte ROI.”

“Je voelt ook dat de Academy trainers goed voorbereid zijn, en ze staan zelf met 1 been in de praktijk. Bovendien krijg je na de training een cursus mee, wat handig is. Naast enkele klassikale opleidingen volgden we intussen ook een maatopleiding Figma, hier kregen we de kans met eigen materiaal aan de slag te gaan. Dat is echt een meerwaarde, je krijgt instant tips & tricks om je dagdagelijks werk efficiënter en beter te maken. We vertellen de collega’s ook wat we geleerd hebben, zo versterken we de rest van het team erbij.”

Tot slot, waarom zou Academy dé reflex moeten zijn voor iedereen die zn grafische skills wenst aan te scherpen? In 3 woorden!

“Breed, prijs/kwaliteit, vakkennis.”, besluit Ruud.


Nu al zo fijn om te horen, we kijken uit naar het vervolg van dit boeiende opleidingstraject met jullie.

De kennis en kwaliteit van de trainers ligt erg hoog, onze mensen zijn zeer tevreden.

all-colors-of-communications-logo

Laurens De Lanoeye
Marketing director & owner

Je verdiepen in video-editing?