Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
“Wanneer je samenwerkt met Jens stap je in een wereld van grenzeloze creativiteit en plezier. Hij is niet enkel aangenaam en grappig in de omgang, maar ook buitengewoon open en creatief. Elke sessie met Jens voelt verfrissend inspirerend, hij slaagt er telkens weer in ons te verrassen met zijn vernieuwende ideeën waardoor onze business op unieke wijze wordt belicht. Dankzij Jens kunnen we ons onderscheiden in een markt vol vergelijkbare aanbiedingen.”, Eline de Baets – Marketing Lead Belgium Cegeka
Krachtige beeldspraak voor abstracte tools
“In de CRM-campagne van Cegeka worden Marketing, Sales en Customer Service metaforisch uitgedragen langs een landingspagina en animatievideo’s. De 3 domeinen worden 3 landen, met telkens een donkere en heldere zijde: Marketing Maze vs. Mindfulness, Sales Swamp vs. Sanctuary en Customer Service Cemetery vs. Sunshine Valley. Het landschap van je dromen, is vanzelfsprekend daar waar de juiste Cegeka CRM-tools gebruikt worden.”, Senior Illustrator & Art Director Jens.
“Om dit te visualiseren, werd een wereldmap ontworpen. Die is geïnspireerd op 2D-landkaarten die je in videogames ziet, met daarbij een vereenvoudigde uitvergroting van bepaalde elementen. Een opvallende is bv. de Microsoft 365 AI-assistent Copilot voorgesteld als een zeppelin die elke uithoek van de landkaart makkelijk kan bereiken en je helpt navigeren.”
“Ik illustreer supergraag en dit was echt ééntje om mij in te verdiepen. De Cegeka huisstijl werkt heel prettig, het is een fijne en mooie illustratiewijze. Het kleurpallet van de vele tinten blauw met het krachtige rood helpt om alles er mooi en herkenbaar te laten uitzien. De samenwerking met Eline en Nick van Cegeka verliep bovendien heel vlot.”
Van statisch naar bewegend
“In creatie werd stap voor stap gewerkt: eerst een liggende desktop landkaart, gevolgd door een staande mobiele landkaart die tot slot omgezet en verder uitgewerkt werd in social video’s/explainers. Voor de explainer video’s zochten we naar een methodiek waarbij de kijker info eenvoudig kan opnemen én onthouden. Het metafoor van de landen werkt natuurlijk goed om de abstracte boodschap over te brengen, er werd daarnaast bewust zo min mogelijk secundaire en onnodige animatie gebruikt. Weet je wat nog zo fijn is aan deze opdracht? Ik volg momenteel After Effects animatie opleidingen, de Cegeka CRM-campagne was voor mij dus de uitgelezen kans om m’n opgedane kennis meteen in de praktijk om te zetten. Ik had hierbij het geluk te kunnen terugvallen op onze Academy trainer Shaun, he’s the best!”
Held van de case
“De 1ste animatie die ik van A tot Z uitvoerde. Als je je eigen storyboard zelf omzet in bewegende beelden geeft dat zoveel voldoening, en net dat zie je ook op het scherm.”
Jens
Senior Illustrator & Art Director