Acerta

Michael legt het Canva-pad voor Acerta

Presentations
Social media
acerta-canva-opleiding

Een frisse start in Canva voor Acerta, met Typografics

Een rebranding stopt niet bij een vernieuwde look. Een huisstijl moet ook in de vingers zitten om het écht te doen werken, en daarvoor ben je nu nét bij Team Typografics aan het juiste adres. Dat weet ook hr-dienstengroep Acerta.

In 2024 vertaalde consultant Peter hun nieuwe merkidentiteit naar concrete brochures, infofiches, promotiemateriaal en een resem andere dragers. Een sterke basis die het startschot vormde voor team Academy. Trainer Michael spijsde hun Canva-account met brandkit en templates en rolde een coachingstraject uit bij het communicatieteam. Na de set-up en 3 hands-on opleidingen beschikt Acerta over alles om zelf de touwtjes in handen te nemen.

Aan het woord: Kim Goossens, Marketing Segment Manager bij Acerta.

Canva, ook voor Acerta een gamechanger?

“Zeker! Bij Acerta werken meerdere afdelingen samen binnen één Canva-account. Hoewel dit vlot loopt, merkten we dat er nog efficiëntiewinst te behalen viel. Met een rebranding achter de rug, was het ook tijd om ons Canva-account te voorzien van een nieuwe brand kit en een heldere structuur. Fijn om niet enkel voor consulting, maar ook voor dit maattraject op Typografics te kunnen rekenen.”

Maatwerk voor maximale impact!

“We kozen inderdaad bewust voor een traject op maat: een set-up, gevolgd door 3 opleidingsdagen. Wanneer je met meer dan 35 collega’s binnen één Canva-account werkt, is een duidelijke structuur cruciaal om tot visueel sterke ontwerpen te komen. Trainer Michael heeft onze nieuwe huisstijl en bijbehorend merkmateriaal in de Canva-software geïntegreerd, waarna hij ons Canva-verhaal tot bij de collega’s in Leuven bracht gedurende drie opleidingsdagen.”

Een leerzame ervaring voor hen?

 “De algemene kennis van onze collega’s is verhoogd en ze weten nu beter hun weg te vinden in Canva.”

“Wat opviel tijdens de opleidingen was dat Michael echt sprak vanuit Acerta, hij voelde zich ‘één van ons’. Zijn taak was niet eenvoudig: onder de trainees waren er grote kennisniveau verschillen én zowel marketeers als niet-marketeers namen deel. Toch wist Michael een boeiend en begrijpelijk verhaal te brengen. Hij kent Canva door en door, anticipeert vlot op vragen en geeft praktische tips mee.”

Tot slot, waarom zou Academy dé reflex moeten zijn voor iedereen die zn grafische skills wenst aan te scherpen? In 3 woorden!

“Maatwerk, flexibiliteit, professionaliteit.”

“Dat snel schakelen, is echt typisch Typografics. Dat merken we bv. ook wanneer we ons beroepen op jullie grafische ondersteuning. Recent nog hielp Pieter ons vooruit met Word-templates, aan de gekende Typografics snelheid.”

Dan zeggen we nu vliegensvlug bedankt & tot ziens, de grafische plicht roept ons.

Trainer Michael sprak echt vanuit Acerta, tijdens de opleiding was hij ‘één van ons’.

acerta-logo

Kim Goossens
Marketing segment manager Payroll services

Held van de case

michael-portretfoto

“5 dagen, 3 brand kits, 40+ templates – teamwork makes the dream work.”

Michael

Senior Graphic Designer & Trainer