VLAM

Streekproduct.be campagne met AI

3D
Ads
Art direction
Concept development
Motion graphics
Streekproducten.be campagne 2023 VLAM

AI gebruiken om streekproducten met soms een eeuwenlange traditie te promoten bij het grote publiek. Een VLAM campagne die in de smaak valt.

Eetbaar erfgoed. Altijd gesmaakt.

​​​​“Bij erfgoed denk je spontaan aan kunst. Het opzet van deze campagne is om streekproducten als jenever of gedroogde ham weer te geven alsof het werken van Vlaamse kunstenaars zijn. De beelden genereerden we met AI om zo de schilderstijl van de verschillende kunstenaars te kunnen toepassen op de streekproducten. De slogan ‘Eetbaar erfgoed, altijd gesmaakt’ maakt de campagnebeelden af”, Filip – Crossmedia Designer & Art Director.

AI met ondersteuning van Photoshop en Dimension

“We gingen aan de slag met de tekst-to-image tool Midjourney. Door aan het begin van een prompt beelden te voeden in combinatie met een duidelijke omschrijving, zagen we mooie resultaten. Maar meteen-prijs was het natuurlijk ook niet.”

“Neem nu bijvoorbeeld: ‘-Bronbeeld-, a painting of a cured ham on a plate next to stoneware containing mustard, in the style of Pieter.’, in eerste instantie leek de hesp eerder kaas en zagen we andere vreemde vormen. Om tot de afgewerkte campagnebeelden te komen was de ondersteuning van Photoshop (beeldbewerking) en Adobe Dimension (3D) zeker nodig”, Filip – Crossmedia Designer & Art Director.​​​​​​​

Het was zeer moeilijk om in het AI beeldmateriaal Vlaamse meesters te vinden, laat staan Vlaamse streekproducten. Er werd hard gewerkt om geloofwaardige beelden te creëren! We kijken alvast uit naar een nieuwe reeks volgend jaar.

Logo Streekproducten.be

Jo Van Caenegem
Projectmanager

Knappe beelden met een nog niet zo evidente techniek

“Voor ons was het de eerste keer dat we AI zo intensief en concreet gebruikten om visuals te maken voor een campagne. Hoewel het vandaag nog veel tijd vraagt om tot het gewenste resultaat te komen, geloven we in de toekomst van deze techniek. De nieuwe Streekproduct.be campagne valt op door zijn esthetiek, mooi werk van het team”, Jens – Senior Illustrator & Art Director.

Museum in motion

“Naast print rolden we video’s voor social uit, daarin krijg je het gevoel zelf door een museum te wandelen en het kunstwerk met streekproduct te bekijken. Creatie werd gedaan met Cinema 4D en After Effects”, Shaun – Senior Motion Designer.

Helden van de case