Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
In 2019 leerde Lennart de Academy kennen als trainee. Intussen groeide hij bij Upgrade Estate tot Brand Director en beschouwt hij het als zijn missie om z’n geloof in training en ontwikkeling binnen een snel veranderende grafische wereld door te geven aan het designteam.
“De kracht van Academy zit in het to-the-point zijn. De opleidingen zijn kort en krachtig, je krijgt net wat je nodig hebt om zelf in praktijk aan de slag te gaan. Sinds Academy zijn wij helemaal vertrokken met motion bij Upgrade Estate.”
We draaien even terug naar 2019, het moment waarop Upgrade Estate voor de 1ste keer bij Academy binnenwandelde. Wat overtuigde je?
“Op dat moment bestond m’n functie uit grafische vormgeving. Ik maakte de shift van print naar digitaal en zocht daarin ondersteuning. Heel specifiek ambieerde ik een korte UX opleiding, waar ik snel mee aan de slag kon. Het bleek een gigantische meevaller en zo was de trein vertrokken…”
Van de Vijfkampformule tot bestemming Motion!
“Daar zijn we uiteindelijk gestrand ja, haha. In 2020 breide ik een vervolg aan mijn persoonlijk lestraject, in 2022 kozen we voor de Vijfkampformule. Hier kregen we als team de mogelijkheid 5 klassikale en 5 opleidingen op maat te volgen. We merkten heel snel dat het loonde om de basiskennis van het team te verbreden en verdiepen. Updates van Photoshop, InDesign … hoe klein ook maakten hier in de praktijk een verschil in snelheid. Zowel bij de 3 grafisch vormgevers als de content marketeers zag je progressie.”
“Het afgelopen jaar hebben we dan inderdaad volop ingezet op een verder groeitraject op vlak van motion & video. De resultaten van dit laatste traject zijn echt groots. Bij Upgrade Estate zetten we hard in op social media ads, dat doen we sinds de Academy trainingen uitsluitend met video. En, dat werkt! Een relatief kleine investering dus tegenover de return die we nu als organisatie ervaren. Nu voelen we wel dat we qua motion kennis wat aan het plafond zitten, benieuwd dus hoe en of we hier met Academy verder mee kunnen gaan.”
Laat ons eens rond de tafel zitten? We denken graag mee.
“Dat weet ik! De trainers zijn geëngageerde mensen die technisch sterk staan en willen meezoeken naar wat jij als organisatie specifiek nodig hebt. Dankzij de opleidingen die we de afgelopen jaren volgden, is onze grafische kennis zo breed en sterk geworden dat we eigenlijk zowat een in-house agency zijn. Zelf ga ik voornamelijk een idee conceptueel en commercieel uitdenken, om het dan visueel te laten vertalen door het grafisch team. We zijn dus niet afhankelijk van externe partijen voor onze visuele communicatie.”
Tot slot, waarom zou Academy dé reflex moeten zijn voor iedereen die z’n grafische skills wenst aan te scherpen? In 3 woorden!
“Een breed opleidingsaanbod, praktijkgerichte insteek, grote flexibiliteit. Dit wil ik toch ook nog meegeven! Het contact met Sarah verloopt altijd heel vlot. Ze denkt met je mee, past aan waar nodig, stelt zich inschikkelijk en flexibel op. Dat wordt door ons geapprecieerd!”