Collega Peter staat ten huize Typografics gelabeld als senior. Hij houdt zich moeiteloos staande bij de grafische uitdagingen die zijn job hem voorleggen. Al liet hij voor zijn laatste project wel een leger aan stellingen aanrukken. AFIX Group, producent van systeemsteigers en steigerdiensten, gaf hem namelijk het ontwerp van hun jongste catalogus in handen.
"Binnen AFIX Group komen piekmomenten voor die door interne grafische medewerkers niet kunnen opgevangen worden. Via reservatie van medewerkers die snel operationeel inzetbaar zijn, kunnen wij toch tijdig drukklare bestanden aan de drukkerij bezorgen.", aldus Christophe Sevenoo van AFIX Group.
De kracht van een papieren catalogus
Voor wie twijfelt, de papieren catalogus is een blijver als marketingtool. Als kanttekening in deze digitale wereld prediken we erbij dat je je corporate catalogus eveneens als downloadable aan je website dient te hangen, zo voorzie je in een extra touchpoint. Ook AFIX Group kent het belang van tastbare productsheets voor hun gamma, zo gaven ze hun catalogus van 2019 een 2021 upgrade.
"Zoals bij elk nieuw project is er een overlegmoment met de klant. We bekeken samen wat er vroeger gemaakt was en wat er door de klant zelf al gemaakt was. Met deze basis werkte ik een nieuwe stijl uit over alle productsheets.", vertelt Senior Grafisch Vormgever Peter.
De aangeleverde catalogus beelden werden door Peter getrakteerd op een rondje Photoshop. Het coverbeeld zou quasi een “Zoek de 5 verschillen”-opdracht kunnen zijn: een cleanere achtergrond, grondoppervlak, wegname van overbodige schaduw, …


Zo een software opsmuk etaleert je product met meer power.

Peter vertaalde de huisstijl van AFIX Group door naar de catalogus: de oranje en blauwe kleuren, het brand font, … in een opmaak die het voor de gebruiker luchtig dient te houden.
Peter is een enthousiaste graficus die proactief te werk gaat. Binnen de krijtlijnen van de opdracht weet hij creatief en soms verrassend uit de hoek te komen. Door zijn jarenlange ervaring met diverse opdrachtgevers kan hij onze wensen snel visualiseren in een draft. Ook onder druk wordt nauwgezet werk afgeleverd.

Ook nieuwe hoogtes met je catalogus bereiken?
Collega Sarah geeft je down to earth info over de opmaak van een catalogus. We hebben alle kennis in huis om je van concept tot drukwerk te ontzorgen naar een mooi eindproduct.
Neem direct contact op

Jill staat meteen voor je klaar!
Bel ons op +32 (0)52 41 45 65 of mail op jill.vanderpoorten@typografics.be
Mis geen enkele update!
Elke maand onze interessante nieuwsbrief voor marketeers en vormgevers ontvangen?
Schrijf je hieronder meteen in!